Modré zóny? ZLOČIN. A TREST?

středa 26. říjen 2016 09:10

Politici lžou. Kromě ostrých loktů a absence skrupulí to patří k jejich základní profesní výbavě. Na globální úrovni lžou globálně – vzpomeňte si na chemické zbraně v Iráku jako důvod k invazi. Pamětníci si mohou připomenout zvací dopis 99 Pragováků, co zvedl z kasáren vojska (skoro) celé Varšavské smlouvy.

Na nižších úrovních lžou politici adekvátně těmto úrovním. Krajský hejtman neváhá stvořit virtuální mluvčí, představitelé jednotlivých části našeho hlavního města drze oblbují své rezidenty tvrzením, že modré parkovací zóny jim přinesou pouze samá pozitiva.

Je to lež jako věž. Jsem sice už pár let venkovan, ale právě parkovací zóny byly jednou z posledních kapek, které mne přiměly opustit hlavní město.

Jako obyvatel Prahy 3, která zóny zavedla už dávno, jsem kdysi kroužíval ulicemi kolem svého  bydliště běžně čtvrt hodiny, než se mi podařilo najít místo, odkud bych to domů neměl další čtvrthodinu chůze. Po zavedení zón se situace skutečně načas zlepšila, už po pár měsících se ale vše vrátilo k dřívějšímu „normálu“. Přesto mi vedení žižkovské radnice drze tvrdilo, že se vše děje v mém zájmu. Bylo opravdu v mém zájmu také periodické odvádění výpalného za právo bojovat každý den o parkovací místo, které jsem předtím měl zadarmo?  

Teď bydlím kousek od Českého Brodu. V médiích sleduji mimo jiné i to, jak probíhá příprava a podání hromadné žaloby na zločinné spiknutí zvané „modré zóny“ v dalších pražských městských částech. Žalobcům upřímně fandím.

Do Prahy sice jezdím za prací téměř denně, ani ve snu by mne ale nenapadlo používat k tomu auto. Železniční spojení je na evropské úrovni a na kolejích nebývají zácpy. Jen na to nádraží se musím od nás ze vsi nějak dostat.

Donedávna nebyl problém nechat auto na jednom ze tří záchytných parkovišť. Město Český Brod je všechna vybudovalo za desítky milionů korun, s přispěním fondů EU, s vědomím, že železniční doprava je jednou z priorit. Najednou to nejde. Asi nikoho nepřekvapí, že vznik tohoto problému se časově kryje se zavedením dalších modrých zón v Praze. Dalších pár desítek lidí přiměly začít používat vlak místo auta. 

Logicky to odnesly ulice přilehlé k nádraží. Obyvatelé zdejších rodinných domů, vesměs senioři, se bojí svými auty vyrazit byť jen k lékaři, protože by pak sami neměli kde zaparkovat.

Například českobrodskou ulicí M. Majerové teď projíždí každou chvíli hlídkový vůz městské policie. Ne proto, aby strážníci trestali nesprávné parkování – nikdy nikoho nenapadlo je v této zapadlé uličce regulovat. Je ale nejblíž nedávno nově vybudovanému nádražnímu podchodu a parkujících se tady v posledních dnech soustředilo nejvíc. Místní na to reagovali nejprve výhrůžnými vzkazy za stěrači, pak se na autech objevilo i pár škrábanců… Strážníci se tedy svou přítomností snaží zabránit dalším incidentům.

To všechno pro to, aby radnice některých pražských městských částí mohly od svých rezidentů inkasovat parkovací poplatky, za něž jim nemohou nabídnout žádnou reálnou výhodu.

Pražáci, co narozdíl ode mne Pražáky zůstali, mohou pokrčit rameny: co je nám do Českého Brodu? Možná si na spravedlivě rozhořčené důchodce z ulice M. Majerové vzpomenou, až je "měšťácici" zkasírují za parkování sto metrů od hranic území vymodřeného a zkasírovaného jejich radnicí. Taky jsem tu sviňárnu zažil, věřte mi. 

U nás ve Středočeském kraji byly (stejně jako v ostatních) zrovna nedávno volby. Kdy že půjdete k urnám vy, milí Pražané?

Petr Kotek

Petr Kotek

Petr Kotek

Na rozdíl od profesionálů v redakcích nemusím čekat, jaké téma mi určí ranní porada.

Třicet let jsem pracoval jako novinář, teď se věnuji oblasti PR. Do tiskových zpráv pro klienty ale své pohledy promítat nemohu. Ještěže Justin Hall, Jorn Barger, Peter Merholz (zdroj: wikipedia.org) a další průkopníci psali a psali, až se zrodil blog v dnešní podobě.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora