Kupujete nábytek v ASKO? Dobře vám tak!

pondělí 27. říjen 2014 16:10

Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci, připomínám si občas. Co když se ale i drahé zboží ukáže jako šmejd, jako třeba naše tři roky stará sedačka za 40 tisíc od firmy ASKO? 

Před třemi roky jsme se stěhovali do nového domku. Bydlení pro dva „brzodůchodce“, kterým 50 let v Praze stačilo a rozhodli se odejít na venkov.

Žena razila heslo „do nového nové“, v čemž jsem jí dával zapravdu. S hypotékou na krku se ale těžko zařizuje celá domácnost najednou, znáte to. Takže kuchyně, jídelní stůl, pohodlná postel, televize a pohodlné sezení. Ostatní podle možností.

Zvlášť to pohodlné sezení člověk po padesátce ocení. Taky trvalo, než jsme vybrali „tu pravou“ sedací soupravu. Radši jsme začali s předstihem, aby se její dodání pokud možno krylo s termínem kolaudace.

Elegantní rohová sestava na objednávku, potažená světlou textilní kůží, s výsuvnými podhlavníky a možností rozložení na pohodlné dvojlůžko se nám za těch 40 tisíc vlastně ani nezdála drahá. Zaplatili jsme 10 tisíc zálohy a těšili se.

Marně.

Ve výrobě se něco zadrhlo. Nejdřív týden, pak měsíc, pak tři.

Dávno bychom byli poslali celé ASKO někam a poohlédli se jinde. Jenže ve smlouvě, kterou jsme podepsali, bylo takové nenápadné ustanovení: storno objednávky = propadnutí zálohy.

Čtvrt roku jsme se dívali na televizi ze židlí nebo ze země, pak přišla radostná zpráva. Sedačka konečně bude! Zajel jsem do prodejny doplatit zbytek peněz a objednat dopravu. Za převoz na vzdálenost 30 kilometrů chtěli tihle „obchodníci“ 2,5 tisíce korun…

Počastoval jsem je v duchu několika nepublikovatelnými výrazy, poptal se po nových sousedech a dohodl se s autodopravcem ze sousední vsi. Za tři stovky byla druhý den sedačka konečně doma.

Těch idylických večerů, které jsme na ní strávili, těch seriálů, u kterých jsme na ní usnuli! Nakonec to byla přeci jen dobrá volba, ASKO – neASKO, ujišťovali jsme se se ženou navzájem.

Jen co uplynula záruční lhůta, sklaplo nám. Naše sedačka konečně odhalila svou pravou podstatu. Bez ohledu na cenu, která by se na první pohled mohla jevit jako určitá záruka kvality, je to prostě šmejd.

Z jejího pseudokoženého potahu se nejdřív začaly odlupovat malé šupinky, až na exponovaných místech zbyl pouze textilní podklad.  

Nejsem bohužel ani tak bohatý, abych tenhle šmejd mohl rovnou vyhodit na skládku. Jen tak zkusmo jsem tedy poslal prodejci, firmě ASKO nábytek, prosbu o radu – co si mám s jejich zbožím teď počít?

Odpověď vás určitě nepřekvapí, stejně jako nepřekvapila mne. „Pokiaľ tovar vykazuje poškodenia po záručnej lehote, nie je možné ich reklamovať. Pozáručný servis neposkytujeme, preto v tomto prípade Vám nie je možné poradiť ani pomôcť,“ sdělila mi za ASKO obratem Lenka Pichová, operátorka infolinky.

Můžu být vlastně rád, odpověď mohla taky přijít v němčině.

Koupili jste si i vy nábytek v ASKO nebo o tom uvažujete? Dobře vám tak!

Petr Kotek

Vašek VašákNe, pane Jaromíre,11:0128.10.2014 11:01:24
JaromírNějak si Jirásku22:2127.10.2014 22:21:44
Milan JirásekHezký večer.18:3127.10.2014 18:31:20

Počet příspěvků: 3, poslední 28.10.2014 11:01:24 Zobrazuji posledních 3 příspěvků.

Petr Kotek

Petr Kotek

Na rozdíl od profesionálů v redakcích nemusím čekat, jaké téma mi určí ranní porada.

Třicet let jsem pracoval jako novinář, teď se věnuji oblasti PR. Do tiskových zpráv pro klienty ale své pohledy promítat nemohu. Ještěže Justin Hall, Jorn Barger, Peter Merholz (zdroj: wikipedia.org) a další průkopníci psali a psali, až se zrodil blog v dnešní podobě.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy