Proč České dráhy tvrdošíjně odmítají mé peníze?

úterý 17. duben 2012 14:00

Tohle je sice propagační fotografie, v praxi ale vypadá oddíl 1. třídy v soupravě City Elefant většinou stejně: nikde žádní cestující
www.ceskedrahy.cz

České dráhy začaly konečně vydělávat. Mohly by být v ještě větším zisku. To by ovšem nesměly tvrdošíjně odmítat mé peníze a nejspíš i peníze spousty dalších cestujících, kteří jsou na tom podobně jako já.

Denně jezdím do práce a z práce příměstskými vlaky mezi Českým Brodem a Prahou. Je to rychlejší než autem a neporovnatelně levnější, i když o něco nepohodlnější.

Používám k tomu pražskou Opencard s příplatkem za tři příměstská pásma.

Podobně zřejmě uvažuje čím dál víc spolucestujících. Za ten rok, co jsem si osvojil tyto cestovatelské návyky, jsou totiž mé ranní a podvečerní City Elefanty čím dál plnější.

Ovšem až na oddíl první třídy, ten zeje neustále prázdnotou.

Proč bych si tedy neměl za první třídu připlatit? Proti cestování autem by to vycházelo stále jako rychlejší a levnější varianta, pohodlí by se ocitlo na stejné úrovni.

Jenže připlatit není komu. České dráhy totiž mé peníze nechtějí. Dokonce je tvrdošíjně odmítají – nejprve ústy průvodčích a pokladních na nádraží, u nichž jsem se opakovaně dožadoval patřičných informací, teď už i zcela oficiálně.

Napsal jsem totiž prostřednictvím drážního webu až na samotné ústředí zdvořilou prosbu o radu, jak na drážní účet propašovat pár stovek měsíčně navíc. Zatímco průvodčí a pokladní mne odbyli vmžiku, tady jsem si na odpověď počkal čtrnáct dnů.

Dopadl jsem ale přesně podle rčení „je to sice dál, zato horší cesta“. Za jízdenku první třídy si k Opencard připlatit nesmím, kdybych se rozkrájel. Leda bych si navrch přikoupil ještě drážní In-kartu, která je mi… No víte na co.

„Doplatek do 1. třídy k Opencard je opravdu možný pouze s časovým doplatkem (týdenní, měsíční, tříměsíční, roční), který se vydává pouze na In kartě. Jednorázový doplatek není k jízdenkám PID možný, je možný pouze k jízdenkám ČD,“ vzkázal mi pan Tomáš Pojsl z drážní skupiny obchodu.

Dobře, budu se dál mačkat s ostatními.

Jen nechápu, proč České dráhy při nákupu nových vlaků vůbec za první třídu vyhazují peníze, když ji pak nejsou schopny prodat.

Možná by si drážní „obchodníci“ měli načas prohodit posty s pracovníky úklidových čet. Ti podle mých zkušeností naopak odvádějí ve vagonech skvělou práci. Třeba by si s výzvou „vemte si mé peníze“ dokázali poradit lépe.

Petr Kotek

JB001Děkuji za vysvětlení19:2717.4.2012 19:27:29
EVADobrá myšlenka!18:3017.4.2012 18:30:55

Počet příspěvků: 2, poslední 17.4.2012 19:27:29 Zobrazuji posledních 2 příspěvků.

Petr Kotek

Petr Kotek

Na rozdíl od profesionálů v redakcích nemusím čekat, jaké téma mi určí ranní porada.

Třicet let jsem pracoval jako novinář, teď se věnuji oblasti PR. Do tiskových zpráv pro klienty ale své pohledy promítat nemohu. Ještěže Justin Hall, Jorn Barger, Peter Merholz (zdroj: wikipedia.org) a další průkopníci psali a psali, až se zrodil blog v dnešní podobě.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy